معاون امور استان ها و تشکل های اتاق ایران در اولین همایش نباتات گرمسیری و خرما تاکید کرد 

دولت دست از رقابت با بخش خصوصی بردارد 



معاون امور استان ها و تشکل های اتاق ایران گفت: سرمایه گذاری در صنعت خرمای هرمزگان بهترین درآمد زایی در کشور محسوب می شود. سید جواد زمانی در آیین افتتاحیه اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی با بیان اینکه  این سرزمین و منطقه زرخیز هرمزگان با توجه به نعمت های خدادادی وپتانسیل های فراوان  نباید دارای افراد فقیر و مستضعف باشد افزود: صنعت خرما درجنوب به خصوص دربندرعباس برای سرمایه و درآمد یک  کشور کافی  است. وی افزایش صادرات را در گرو معرفی و بسته بندی محصولات دانست و افزود: استان هرمزگان در تولیدات ، شناساندن محصول ، کشاورزی  مدرن و از همه مهم تر  بسته بندی محصولات  رشد چشمگیری داشته است. زمانی این را گفت که به علت ضعف اطلاع رسانی ،بسیاری از  افراد با  تعداد زیادی از تولیدات داخلی کشور آشنایی ندارند واین امر نیاز به اهتمام فعالین اقتصادی در معرفی و برندگذاری تولیدات  به خصوص محصولات صادراتی است.

  
مسوولان فقط حرف می زنند
معاون امور استان ها و تشکل های اتاق ایران با تاکید بر اینکه عمده مشکل تولید و صادرات در توسعه نیافتگی کشور است گفت:تمام روسای جمهور،نمایندگان مجلس، سران قوه قضاییه  فقط می گویند باید انجام بشود، حالا چه کسی باید انجام دهد؟ این حلقه مفقوده کجاست ؟  
زمانی ادامه داد:مشکل اصلی و عمده این  است که کشور بایستی به سمت توسعه یافتگی پیش برود، این جمله را همه  قبول دارند و به زبان می آوردند اما در نهایت فقط  روی کاغذ قید می شود و دولت ها تاکنون تلاشی برای توسعه یافتگی نداشته اند. وی تصریح کرد: زیربنای توسعه یافتگی در یک کشور، توسعه اقتصادی است هیچ دولتی، مهم ترین اولویتش این موضوع نبوده  و فقط در حرف باقی مانده است.زمانی ،معتقد است که اگر اولویت هر دولتی ، توسعه اقتصادی باشد باید تمهیداتی برای این قضیه  فراهم آورد،توسعه یافتگی ، جهان شمول است،این امکان ندارد که کشوری  توسعه یافته درارتباط با کشورهای دنیا و فضای بین المللی دچار چالش شود.


بی توجهی به بخش خصوصی 
معاون امور استان ها و تشکل های اتاق ایران گفت: امیدوارم روزی از مسوولین ما به این نکته پی ببرند که  فعالین اقتصادی در بخش خصوصی  باید اداره کننده اقتصاد باشند. زمانی، یکی از دلایل توسعه نیافتگی اقتصاد را بی  توجهی به بخش خصوصی دانست و افزود:بخش خصوصی باید تصدی گر جامعه فعال باشد ،دولت در بحث سیاستگذاری است . تا زمانی که دولت رقیب بخش خصوصی است، این  بخش  ضرر می کند و این امر  واضح و مشخص است . وی با اشاره به اینکه 90درصد امور اقتصادی در دست دولت و 10 درصد در وظایف بخش خصوصی قرار دارد عنوان کرد: باید این اصل را بپذیریم که همه خوب حرف می زنیم ، تحلیل  واستدلال  می کنیم اما به مرحله عمل که می رسیم ضعیف برخورد می کنیم.زمانی ادامه داد: هرچند حاکمیت و رهبری بارها در خصوص اقتصاد و توسعه یافتگی سخن گفتند اما هیچ کدام از دولتها فعالیت و تمهیداتی در راستای پیشرفت همه جانبه اقتصادی انجام ندادند ،فقط حرف زدند و شعاردادند. وی اظهار امیدواری کرد که این دولت در سالهای باقی مانده و همچنین مجلس جدید، این مطلب و موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.زمانی به ایران خودرو و سایپا گریزی داشت و گفت: این دو خودرو ساز سالهاست که پول ماشین از قبل از خریدار اخذ  می کنند ،ماشین روی دستشان نمی ماندو با هر  قیمتی هم دلشان می خواهند به فروش می رسانند، رقابت هم ندارند سوال در اینجا مطرح می شود که چرا  همیشه حرف از ورشکست به میان آورده می شود؟. وی ادامه داد:  اگر این دو شرکت ایران خودرو و سایپا سودی ندارند چرا تعطیل نمی شوند وبا هر قیمت، کیفیت و بدون رقابت در کشور فعال هستند چون مدیریت آن  دولتی است. زمانی اظهار داشت : باید این دو شرکت به بخش خصوصی واگذار شود تا تمهیدات خاصی ترتیب داده شود.

   
دولت دست از رقابت بخش خصوصی بردارد 
معاون امور استان ها و تشکل های اتاق ایران با از دولت خواست دست از رقابت بخش خصوصی بردارد و موانع تراشی نکند. زمانی مهم ترین موانع  را ابلاغ بخش نامه ها و تصمیمات موقت، تغییرات ارز ذکر کرد.زمانی گفت: فعالین اقتصادی با توجه به یک رقابت نابرابر همیشه با دولت ،بیشترین سود و مفید ترین فرد برای جامعه  ایران بودند. وی  با قدردانی از تلاش های رییس اتاق بازرگانی ، نمایندگان و هیات رییسه درتغییرات این اتاق از لحاظ سخت افزاری  و نرم افزاری گفت: فعالان  اتاق بازرگانی هرمزگان با مدیریت محمد رضا صفا  موجب ارتقا این اتاق در بین اتاق های ایران  به رتبه زیر 10 شدند که این نشانه همدلی و وفاق و تمرکز بر ماموریت های محوله را دارد.  

  

حمایت اتاق ایران از همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما 

معاون امور استان ها و تشکل های اتاق ایران در خصوص اولین همایش نباتات گرمسیری و خرما گفت:این  منطقه  طلا خیز بندرعباس نیاز دارد که در همایش و نمایشگاهها بیشتر حضور یابد و برگزاری این همایش در خود استان و در سطح کشور ادامه یابد. زمانی خاطرنشان ساخت: اتاق ایران  با تمام توان حمایت خودش را از این نوع همایش در خود استان و در سطح کشور که منجر به تولیدات و عرضه شود اعلام می کند و امیدواریم که این همایش  و توانمندی ها  در سطح کشور فراگیر شود. 

گفتنی است:اولین همایش بین‌المللی نباتات گرمسیری و خرما به همت اتاق بازرگانی دیروز آغاز بکار کرد و تا به امروز ادامه دارد.بیش از ۳۵ غرفه در حیاط اتاق بازرگانی هرمزگان جهت حمایت از تشکل ها و انجمن ها بصورت رایگان  اختیار کارآفرینان قرار داده شده است.انجمن خرما، انجمن کشاورزی، انجمن صنایع دستی و گردشگری، انجمن مشاغل خانگی، انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان مواد غذایی، کانون زنان بازرگان و... از جمله شرکت کنندگان در این غرفه ها هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها